Monday, November 14, 2016

Matka Helsingistä Amsterdamiin :)

Tästä alkoi matka hollannin työssä oppimis jaksolle päiväkotiin nimeltä Teddy kids. Matka jännitti minua todella paljon sillä tiesin ettei minun englannin kielen taitoni olleet täydelliset. Mielessäni pyöri samat kysymykset uudelleen ja uudelleen...  "Ymmärretäänkö minua?" Miten keskustelen houst emännän kanssa?" Millaiset on minun työ kaverini?" Löytääkö laukku perille?" Mutta olin jo amiksen ensimmäisellä luokalla päättänyt että kyllä minä lähden ulkomaille työharjoitteluun.
Siinä se nyt oli pelätty ja jännitetty paikka. En ollut aiemmin matkustanut lentokoneella yksin joten en tiennyt minne pitää mennä missä pitää olla, tms. Mutta onneksi isäni joka heitti meidät lento kentälle neuvoi ja opasti mitä pitää tehdä...
Lentokenttä oli suuri ja vilkas liikenteinen. Ensimmäiseksi katsoimme lennon aikataulun suurelta näytöltä varmistuaksemme siitä mihin aikaan lentomme lähtisi.
Heti seuraavaksi jätimme matkalaukut ja marsimme turatarkastukseen. Turvatarkastus oli tähän mennessä eniten jännitetyin kohta, sillä pelkäsin että minulla olisi unohtunut jotain metallia taskuun ja turvatarkastuksen laitteet piippaisivat ja jotain kamalaa tapahtuisi, mutta mitään ei tapahtunut eikä turvatarkastuksessa ollut mitään ongelmaa.
Kun olimme pääseet raskaista matkalaukuista eroon päätimme ensimmäisenä etsiä porttimme josta pääsisimme koneeseen. Portin löydettyämme menimme ylihinnoiteltuun kavilaan jossa söin kupillisen lakka jugurttia "ai että oli hyvää".
Koneeseen päästyäni oli todella jännittynyt, sillä nyt se todella olisi totta. Minä lähden ulkomaille. Aiemmin olin pitänyt sitä vain hulluna haaveena, joka joskus ehkä tapahtuisi mutta nyt, siitä hullusta haavesta tulisi vihdoin totta!!
Lentomatka meni erittäin hyvin ja aika kulki kuin siivillä yllätyin kuullessani laskeutumis ilmoituksen koska oletin että matka olisi ollut pidempi tai ainakin tuntunut pidemmältä.
Siinä se nyt oli Schipolin lentokenttä ja kaikessa suuruudessaan en voinut käsittää kuinka iso kenttä oikeasti oli  sillä olin kuvitellut sen pienemmäkis mutta sehän oli jättiläismäinen.
Suuri ja vaikea matkamme amsterdamin Schipolin lentokentälle päättyi pitsoihin, jotka hävisivät suurella vauhdilla koska olimme erittäin nälkäisiä sillä emme olleet jännitykseltä pystyneet syömään juuri mitään.:)

1 comment:

  1. Pääsimpä hyvin matkan tunnelmaan. On ihana eläytyä kuvien avulla!

    ReplyDelete